اخبار

Latest news, video reports

با حضور دکتر جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور

کارخانه شماره 2 فروسیلیس غرب پارس افتتاح شد

با حضور دکتر جهانگیری کارخانه شماره 2 فروسیلیس غرب پارس افتتاح شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آیین افتتاح کارخانه شماره 2 تولید فروسیلیس و همچنین شروع عملیات اجرایی کارخانه تولید شمش منیزیم شرکت فروسیلیس غرب پارس روز سه شنبه 16 بهمن 1397 با حضور آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور برگزار گردید.

در این مراسم آقای دکتر پورمند مدیر عامل محترم میدکو ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در ایام دهه فجر و فرارسیدن چهلمین فجر شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: در ابتدای امر باید بگویم که میدکو این توفیق را داشته که اکثر پروژه های خود را با حضور و به دست معاون اول محترم ریاست جمهوری به افتتاح و بهره برداری برساند.

ایشان اظهار داشت: کارخانه شماره 2 فروسیلیس همدان به ظرفیت سالانه 12 هزار تن با هزینه سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال و ایجاد 500 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم توسط بخش خصوصی و ترکیب توانمندی های فنی و مالی افتتاح شد.

وی مدت اجرای این پروژه را 21 ماه اعلام کرد و افزود: از آنجایی که در این دو خط کارخانه شاهد تولید 24 هزارتن محصول هستیم بنابراین علاوه بر تامین نیاز داخلی قادر خواهیم بود که محصولات را به سایر کشور ها صادر کنیم.

دکتر پورمند به حمایت و پشتیبانی بانک های صنعت و معدن و پاسارگاد در راستای ایجاد و راه اندازی این کارخانه اشاره کرد و بیان داشت: در کنار این امر پروژه جدیدی را برای تولید محصول شمش منیزیم ازدولومیت با ظرفیت 6 هزار تن در سال و هزینه سرمایه گذاری 160 میلیارد تومان آغاز کرده ایم که بر اساس آن برای 600 نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.

مدیرعامل میدکو با اعلام اینکه این پروژه برای نخستین بار است که در کشور در حال اجراست، تصریح کرد: منیزیم فلز استراتژیکی است، در کشور تعداد زیادی معادن دولومیت وجود دارد، اما از آن ها این فلز با ارزش ایجاد نشده است.

در ادامه آقای دکترجهانگیری پس از بازدید از این کارخانه در سخنرانی خود ضمن تسلیت به مناسبت قرار گرفتن در ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت قرار گرفتن در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز که در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران هستیم بخش وسیعی از جمعیت کشور به درک انقلاب نرسیده اند چراکه بر اساس آمار جمعیتی و رشد جمعیتی کشور تعداد کثیری از جوانان امروز در زمان انقلاب اسلامی حضور نداشتند، اما این در حالی است که آرمان های انقلاب برای آنان همچنان تازگی دارد.

ایشان به افتتاح کارخانه شماره 2 فروسیلیس همدان اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش معدن و صنایع معدنی اتفاقات بی نظیری رخ داده بطوری که محصولات معدنی چندین برابر تولید می شوند، ظرفیت ها حداقل 5 تا 10 برابر افزایش یافته و در بخش نفت، گاز، برق و انرژی شاهد رشد سریع توسعه بوده ایم بطوریکه می توان گفت: ایران امروز در مقایسه با کشور های منطقه جایگاه بسیار رفیعی دارد.

معاون اول رئیس جمهور به ظرفیت و پتانسیل های موجود در جای جای کشور اشاره کرد و ابراز داشت: هر یک از شهرستان ها یک ظرفیت استثنایی دارند و دولت موظف است در جهت بهره گیری از این ظرفیت ها از طریق ایجاد تسهیلات حمایت های لازم داشته باشد.

ایشان همچنین از تولید شمش منیزیم سخن به میان آورد و افزود: استارت عملیات ایجاد کارخانه تولید شمش منیزیم و آغاز فعالیت اجرایی آن اقدامی استثنایی است چراکه استحصال فلزات از دل سنگ اقدامی بسیار بزرگ بوده و انجام آن مستلزم رسیدن به درجه ای از توسعه است.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه مجموعه میدکو مجموعه ای توانمند است خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری مدیران صنایع و معادن که از دولت خارج شدند و توانستند در رشته مرتبط با معدن و صنایع معدنی در کنار یکدیگر فعالیت کنند بسیار اقدام پسندیده ای است.


 


 

لیست خبرها